Consult Voorbereidende Vragenlijsten

Sinds 2023 ondersteunt de HCDO huisartsenpraktijken bij de inzet van Consult Voorbereidende Vragenlijsten (cvv) voor ketenzorgpatiënten. Door het inzetten van de CVV willen praktijken meer regie bij de patiënt neerleggen en de administratielast bij praktijkondersteuners (POH`s) verlagen.

Wat houden consult voorbereidende vragenlijsten in?

Deze vragenlijsten, die ongeveer 2 weken voor een afspraak worden verstuurd, bieden ketenzorgpatiënten de mogelijkheid om in het beveiligde patiëntenportaal MijnGezondheid.net vooraf hun specifieke gezondheidssituatie te delen.

Patiënten worden hiermee gestimuleerd om vooraf aan het spreekuur na te denken over zijn/haar gezondheid en over welke onderwerpen hij/zij graag in gesprek wil met de POH. Daarnaast heeft de POH door minder registratietijd meer tijd voor een verdiepend gesprek.

Voordelen voor ketenzorgpatiënten:

Ondersteuning HCDO bij implementatie

Het goed implementeren van de CVV vraagt zowel tijd en investering van zorgverleners als van patiënten. De HCDO ondersteunt praktijken door het aanbieden van webinars en praktijkbezoeken door ervaren POH’s en het ontwikkelen van communicatie materiaal die praktijken kunnen gebruiken naar hun patiënten toe.

Sinds ik met de Consult Voorbereidende Vragenlijsten werk, merk ik dat ik meer tijd over houd tijdens mijn spreekuur en andere gesprekken heb met mijn patiënt.

Meer weten?

Neem contact op met Laura van den Hoek, manager Ketenzorg & Innovatie.